Fragt kun 39 kr. Gratis fragt på ordrer over 499,-

Levering 1-2 hverdage

5 stjerner i kundetilfredshed

Sikker betaling

FAQ / Hjælp

 

Om kompressionsstrømper og størrelsesvalg

 

- Hvilket kompressions niveau skal jeg vælge?

 

Hos støttestrømpen har vi klasse 1 (mild kompression), klasse 2 (stærk kompression), klasse 3 (meget stærk kompression).

Støtte- og kompressionsstrømper hjælper til en bedre blodcirkulation, med et tryk der er stærkest omkring anklen og aftager opad benet. Har du ikke talt med din læge, anbefaler vi at starte med klasse 1.

 

Klasse 1: Som udgangspunkt anvendes en klasse 1, til at forebygge problemer. Denne kompression anbefales til blandt andet flyrejser, stående/stillesiddende arbejde, hævede ben og fødder, begyndende åreknuder og under graviditet. Størstedelen af vores kompressionsstrømper til sport er også i klasse 1.

Klasse 2: Som udgangspunkt anvendes en klasse 2, når problemet er opstået, samt efter operationer. Denne kompression anvendes efter ordination af din læge eller sygeplejerske. Spørg din læge hvis du er i tvivl, da han/hun kan tilse dig og derfor er den bedste til at vurdere dit behov.
Klasse 3: Denne kompression anvendes sjældent og bør kun anvendes efter aftale med din læge eller anden behandler.
 

 

- Hvilken strømpelængde skal jeg vælge - til knæ, lår eller strømpebukser?

 

Støtte- og kompressionsstrømpens funktion består af et tryk omkring anklen, som fremmer din blodcirkulation. Dette tryk aftager opad benet og bliver derfor mildere og mildere. Er du i tvivl, kan du starte med strømper til knæ, medmindre du har et konkret problem over knæet (evt. åreknuder). Er du gravid, finder mange den største komfort ved støttestrømpebukser, fordi de støtter omkring maven.
 

 

- Hvad betyder AD, AT og AHG?

 

AD, AT og AHG er betegnelser for strømpens længde.

AD: Strømper til knæ.

AT: Strømpebukser.

AHG: Strømper til lår, også kaldet “stay-up”.
 

 

 

- Hvad er forskellen på materialerne bomuld, bambus og micropolyester?

 

Bomuld er en naturfiber som er kendt for at være slidstærk og åndbar. Bomulden er mere varm end bambus. God til hverdags brug.

Bambus er en naturfiber, som har mange af bomuldens egenskaber, men er ekstra åndbar og mere kølende. Overfladen er en smule mere blank end bomuldens. God til hverdag hvis du ofte har det varmt.

Micropolyester giver en ekstra fleksibel strømpe, som har en mere blank (elegant) overflade og virker nedkølende ved høje temperaturer. God blandt andet når du er ude at flyve eller på varme dage.
 

 

 

- Hvordan vælger jeg størrelse?

 

Anvend størrelsestabellen under produktet. Det vigtigste mål er omkredsen af din ankel og derefter omkredsen af din læg. Fodstørrelsen er mindre vigtigt.

Det er omkring anklen at kompressionen er stærkest, hvorefter den aftages opad benet. Anvend den størrelsestabel som vises under det pågældende produkt, og se hvor dine mål passer i tabellen. Ligger du imellem to størrelser, skal du tage den som passer bedst til dit ankel mål. Det er normalt at strømpen enten er lidt for stor eller lille i fodstørrelsen. Dette vil du ikke kunne mærke når først du tager strømpen på. Er du 3 fod størrelser under eller over hvad du normalt bruger, kan du prøve strømper med åben tå.
 

 

- Hvad gør jeg hvis jeg ligger imellem to størrelser?

 

Ligger du imellem to størrelser, skal du tage den som passer bedst til dit ankel mål. Det er omkring anklen at kompressionen er stærkest, hvorefter den aftager opad benet. Det er normalt at strømpen enten er lidt for stor eller lille i fod størrelsen. Dette vil du ikke kunne mærke når først du tager strømpen på. Er du 3 fod størrelser under eller over hvad du normalt bruger, kan du prøve strømper med åben tå.

 

 

- Den størrelse som passer mine ben mål er alt for stor/lille til min fod størrelse?

 

Det er normalt at strømpen enten er lidt for stor eller lille i fod størrelsen. Dette vil du ikke kunne mærke når først du tager strømpen på. Er du 3 fod størrelser under eller over hvad du normalt bruger, kan du prøve strømper med åben tå.

 

 

- Hvordan skal jeg vaske mine kompressionsstrømper?

 

Vaskeanbefaling for kompressionsstrømper:

For at opretholde den optimale kvalitet og levetid af dine kompressionsstrømper, anbefales det at følge disse vaskeinstruktioner:

  1. Vaskestrømperne ved en temperatur på maksimalt 30 grader Celsius.

  2. Brug et mildt vaskemiddel, der er egnet til finvask eller tilsvarende. Undgå at bruge blegemidler eller skyllemidler, da disse kan nedbryde elasticiteten og forringe strømpernes kompressionsfunktion.

  3. Ved håndvask: Vask strømperne forsigtigt ved at skylle dem i det valgte vaskemiddel. Undgå at strække eller vride strømperne, da dette kan forvride kompressionsniveauet og beskadige strømperne. Efter vask anbefales det at skylle strømperne grundigt i rent vand for at fjerne eventuelle sæberester. Dette er vigtigt for at undgå hudirritation, især hvis du har følsom hud.

  4. Lad strømperne lufttørre fladt. Undgå at hænge dem op, da dette kan forårsage, at de strækkes og mister deres form og kompressionsniveau. Placer dem i stedet på et rent håndklæde eller en tør overflade, hvor de kan tørre naturligt.


Problemer med betaling

 

 

- Jeg kan ikke få lov at købe produktet, hvad gør jeg?

 

Dette betyder at produktet desværre er udsolgt. Vi får jævnligt nye varer, så vend tilbage til shoppen om en uges tid, eller send os en mail, hvor vi kan give dig den præcise dato for hvornår det er på lager igen.

 

- Jeg har tastet mine fakturerings oplysninger men kan ikke komme videre til betalingsmodulet?

 

Gennemgå denne tjekliste:

Har du udfyldt alle felter markeret “påkrævet”, såsom adresse, email, telefon nummer osv. ?

Har du klikket af ved “Bekræft handelsvilkår”?

Er ovenstående krav opfyldt, kommer du videre til betalingsmodulet ved at klikke “Godkend”.

 

- Jeg har tastet mine kortoplysninger, men den melder fejl?

 

Dobbelttjek, at du har valgt det rigtige betalingskort.

Dobbelttjek at du har tastet de rigtige tal i de rigtige felter.

 

Hvis ovenstående er som det skal være og du stadig har problemer, send os da en e-mail med et skærmbillede eller beskrivelse, af fejlmeddelelsen.


Indløs rabatkode og gavekort

 

- Hvordan indløser jeg min rabatkupon ?

 

Rabatkuponen indløses når du går til indkøbskurven. Her finder du feltet “rabatkupon”, hvor du skriver din kode. Tryk derefter “indløs” og vent til rabatkuponen vises i din indkøbskurv. Vises den ikke i din indkøbskurv, er koden ikke registreret.

Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, oplyser vi her om relevante rabatkoder.

 

 

 

- Hvordan indløser jeg mit gavekort ?

Gavekortet indløses når du går til indkøbskurven. Her finder du feltet “rabatkupon”, hvor du skriver koden fra dit gavekort. Tryk derefter “indløs” og vent til koden vises i din indkøbskurv. Vises den ikke i din indkøbskurv, er koden ikke registreret.


Log-in som kunde
 

 

 

- Hvad gør jeg hvis jeg ikke har et login?

 

Du kan sagtens købe varer uden et login. Blot fortsæt dit køb uden at udfylde log ind oplysninger og indtast dine faktureringsoplysninger, som du plejer.

 

 

- Hvordan logger jeg ind?

 

Du logger ind øverst til højre på siden. Her kan du enten oprette dig som “ny kunde” eller logge ind som “eksisterende kunde” med den kode som du valgte da du oprettede dig første gang.

Fordelene ved at oprette et login er, at hjemmesiden husker alle dine kontaktoplysninger til næste gang du vil gøre et køb.

Virker dit log ind ikke, bør du sikre at du har haft oprettet dig som “ny kunde”, dernæst dobbelttjek at du har brugt den rigtige login kode.


Bytte / Retur
 

 

- Hvad er jeres bytteregler og returret?

 

Der er 14 dages fuld returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Ønsker du at returnere eller bytte en vare, skal emballagen være intakt og varen være i samme stand som du modtog den. Du er velkommen til at prøve varen på - Men bemærk at vi ikke modtager varer der er brugte, beskidte eller varer med manglende original emballage. Returvarer som ikke godkendes eller ikke opfylder disse krav, sendes tilbage til kunden. Udfyld formularen nederst på din ordrebekræftelse og send til:

Retur adresse:

Fuglebaekvej 3E

2770 Kastrup

HUSK at vedlægge dit ordrenummer og en kort note, når du sender varen tilbage.

 

- Fejllevering eller reklamation - Hvordan gør jeg?

 

Hvis du uheldigvis har modtaget en beskadiget eller forkert vare, bedes du sende varen retur til os, inklusiv dit ordrenummer og en kort note. Vi dækker porto udgiften.

Er der tale om en reklamation, bedes du sende os en mail og afvent svar om hvorledes vi godkender reklamationen. Når vi modtager varen, sender vi fragtfrit en ny vare til dig. Ønskes pengene tilbage, refundere vi beløbet til dig, så snart vi har modtaget varen.

Retur adresse:

Fuglebaekvej 3E

2770 Kastrup
 

HUSK at vedlægge dit ordrenummer og en kort note, når du sender varen tilbage.

 

Uafhentede pakker

Hvis din pakke returneres til os pga. manglende afhentning eller fordi du har nægtet modtagelse, vil vi opkræve et returfragt gebyr svarende til den faktiske fragtpris, som det har kostet at sende pakken frem og tilbage, dette bliver modregnet i dit tilgodehavende.

Nyhedsbrev
Hjemmelevering! Vi leverer din pakke direkte til din dør eller postkasse!